środa, 23 stycznia 2013

DIY - Sposoby na zniszczone okładki zeszytów

Cześć! Dzisiaj chciałam podzielić się z wami kilkoma sposobami na zniszczone okładki zeszytów.

1. Okładka oklejona starymi gazetami.

Potrzebne rzeczy:
- Stare gazety (lepiej, aby nie były to kolorowe czasopisma tylko z papierem takim jak np. Gazeta wyborcza)
- klej introligatorski
- nożyczki
- bezbarwny lakier do paznokci

Na początek drzemy gazety na małe kawałki. Następnie smarujemy klejem introligatorskim okładkę zeszytu i przyklejamy gazety tak, żeby na siebie nachodziły. Potem ucinamy wystające gazety po bokach okładki. Jeśli chcemy możemy wyciąć z gazet lub papieru kolorowego litery i przykleić je na wierzchu (np. nazwę przedmiotu szkolnego), ale ja tego nie zrobiłam. Na koniec możemy zabezpieczyć całość lub tylko boki bezbarwnym lakierem do paznokci.

   
 
Mój efekt
















2. Okładka z papieru kolorowego.

Potrzebne rzeczy:
- papier kolorowy
- mazaki
- klej introligatorski
- nożyczki
- bezbarwny lakier do paznokci

Z papieru kolorowego wybieramy dwa pasujące do siebie kolory (np. białe i granatowe) i wycinamy kwadraty tej samej wielkości. Na jaśniejszych możemy mazakiem narysować jakieś fajne obrazki np. emotikony. Potem okładkę smarujemy klejem, a kwadraty przyklejamy tworząc szachownicę. Całość zabezpieczamy bezbarwnym lakierem do paznokci. Nie wypróbowałam jeszcze tego sposobu.

3. Materiałowa okładka.

 Możemy również z jakiegoś ładnego materiału uszyć sobie okładkę, a następnie ją przykleić. Jeśli chcemy możemy wyhaftować na niej np. nazwę przedmiotu.
_______________________________________________________________________
Dzisiaj prawie cały dzień pisałam z koleżanką poznaną na zapytaj.onet.pl :) Poza tym dokończyłam "Jesienną miłość". Jak już mowa o książkach to zapraszam na mojego bloga tylko i wyłącznie poświęconego książkom: http://queen-of-books.blogspot.com/ :) To tyle.




1 komentarz:

  1. Bardzo fajny pomysł z tymi gazetami :)

    +Obserwuję ;)

    my-whole-world-is-crazy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń